• Soukromý prostor / Private space 2003
  • Hyperreality / 2008 - 2009
  • Blízkost - Vzdálenost / Proximity - Distance / 2008 - 2009
  • Ženy / Women 2005 - 2007
  • Dopisy / Letters 2004 - 2008
  • Intimita / Intimacy 2008
  • Days of my life / 2009 - 2011
  • Objekty / Objects / 2010 - 2011
  • Já jsem hlad - fotografické ilustrace ke knize P.Dvořákové
  • New paradise 2011
  • Fotografie modelů ateliéru Fashion design, UUD ZČU / 2009 - 2010
  • Pravá tvář / True face 2005 - 2006
  • Ne na vlastní kůži / 2004
  • Fotografické ilustrace - různé / Illustrations 2003 - 2009
  • Květiny / Flowers 2010 - 2011
  • Doma / Home / 2011
  • Little planets / 2012



Cyklus Hyperreality pracuje s neukončeností a fragmentací prostoru, příběhu a času. Zobrazuji obyčejná, záměrně banálních místa, zátiší v mém domě hyperrealistickým způsobem (HDR fotografie). Toto fotografické podání umožňuje vnoření a fascinaci prostorem jeho detaily a umocňuje kontrast banality a každodennosti s tímto neobvyklým způsobem zobrazení.Vyzdvihává materiálnost takovým způsobem, že se stává až nemateriální. Matérie je povýšena na ideu přítomnosti. Fragmentovanost pohledů na určité vytržené výseky skutečnosti skládá dohromady mozaiku příběhu míst důvěrně známých, ale nově viděných. Dějový syžet se vztahuje k otázkám: kdo jsem, jak mne určuje a charakterizuje mé prostředí – můj soukromý svět, jsem vidět nebo jsem neviditelná žena, skrytá za hromadou drobností a ritualizovaných úkonů jako je mytí nádobí, vaření, uklízení, péče o dítě…Není to, ale příběh, jsou to vypointované objekty, jako samostatné struktury vymezené v prostoru, které jsou „skutečnější než skutečnost“. Jde o jakési proplouvání o pomíjivý průchod skrze prostředí. Kdy je příběh naznačen, ale nedořeknut a neuzavírá se. Toto vyprávění je charakterizováno množstvím oddělených míst—událostí a seskupení v rámci jedné kompozice v níž různě zkombinované záběry představují v okamžiku zobrazení celé instalace jeden propojený celek. Tím vzniká nový hybridní formát, ve kterém je primární prvek recepce posunut od vyprávění k okouzlení a fascinaci samotným obrazem. Možnost dosáhnout realističnosti za pomoci nové technologie fotoobrazu a posílit tak důvěryhodnost sdělení přinesla nadbytek detailů a mnohoznačnosti. Zobrazení je skutečnější než samotná realita, stalo se hyperreálným, což v důsledku přináší transformaci vizuálních kódů v iluzionistický realismus (kombinující naturalismus a iluzi).

10 fotografií z tohoto cyklu je ve sbírce Uměleckoprůmyslového muzea v Praze.
Nahrávám album...

Rezervované místo pro hlavní obrázek

002 001 003 009 Hyperreality3web 005 DSC_7617_18_19_20_21_23_25 DSC_7805_6_7_8 Hyperreality5web 006 DSC_0100_098_099 DSC_0066
007 010 DSC_0175_1_2_3_4uprava bazenek VeraStuchelova_Never more1_2009 VeraStuchelova_Never more3_2009 VeraStuchelova_Never more2_2009 radio100x70 2 chodba b2 015 pokojik100x70final VeraStuchelova_Never more4_2009
VeraStuchelova_Never more5_2009 020 DSC_0515And7more2 DSC_0071_68_69_70web